Le voyage à París

Le jour de notre départ à Paris, ça été une journée très tranquille, au debut de ce jour-là, nous avons pu dormi jusqu'a l'heure que nous voulons, une chose qu'est trop bien car j'aime dormir. Alors, après de prendre notre déjeuner, Cléo et moi sommes allées à Caen. Car ma correspondante a voulu voir un pote de son collège qu'elle n'a pas vu depuis longtemps. Quand nous sommes arrivées, nous avons rencontré Lou et Alice, qui sont aussi amies du garçon. Donc, nous sommes allées à un centre comercial pour rencontrer lui mais finalement il ne peut pas venir. Par contre, nous avons restée là-bas, et nous avons fait des magasines avec Lou et Alice. Peu après, nous sommes allées à l'arrêt de bus où notre bus part. Nous avons rencontré Luna, la soeur de ma correspondante et Yann, son père là. Cinq minutes après, nous sommes parti à Paris. Après 4 heures de bus j'étais trop contente de dire que nous sommes arrivés car j'ai très envie d'y aller à la ville de l'amour, ce soir-là nous sommes rentrés à la maison d'une amie de la famille qui s'appelle Anne-laure, qui habite à une appartement dans Paris, et que on peut voir la Tour Eiffel depuis son balcon. Le premier jour à Paris, nous avons visité la Tour Eiffel et nous sommes montés jusqu'à le troisieme étage. C'était super joli toutes les vues que nous pouvions voir depuis là. Je suis allée déjà à Paris avec ma famille, mais comme il fait 4 ans de cet voyage je ne me souviens pas trop, je ne me rappelais pas à quel point Paris est si beau. Ensuite, nous sommes allés visiter la cathédrale de Notre Dame, c'était un peu triste voir l'état de la cathédrale puisque par une part elle a été détruite à cause de l'incendie qui a eu le 15 abril de 2019. Plus tard on est allé au Louvre, mais comme tous les mardis le musée est ferméé on n'a pas pu entrer. Alors nous sommes allées visiter l'Assemblée National. Ce soir-là, on a resté chez Anne-laure car on a été trop fatigués.









Le lendemain on est allée vister le très connu quartier de Montmatre et peu après nous sommes allés à la basilique de Sacré Coeur qui c'était super jolie. Nous sommes passés à côté d'une de les plus connus cabarets de Paris: Le Moulin Rouge. C'était trop fascinant voir un cabaret car je jaimais vu un truc comme ça.  Car en plus en Espagne il n'y a pas beaucoup cabarets. Ce soir-là, on est allé à les Galleries Lafayette, et nous avons monté jusqu'au  plus haut étage pour observer la vue de tout le centre-ville. Puis, on est allé à l'opera de Paris et pour finir la complete journée on est allés au Panthenon et à manger un delicieux dîner. C'était une journée très fatiguante mais je finis pour l'aimer très bien. Ensuite, nous sommes retournés chez l'amie de ma famille en metro. Nous avons fait tous le retour en metro. Tout ces moments ont été très amusant car Yann, Luna, Cléo et moi avons repeté la voix automatique qu'il y avait à chaque wagon. La voix a repeté le nom de l'arrêt deux fois et chaque fois l'a repeté different et c'était une manière très bizarre de prononcer le mot. Donc c'était très drôle.






Le dernier jour que me reste de vous parler de mon voyage à Paris c'était super cool et intéressant tout. Pour commençer, Luna, Cléo et moi, on est aller à faire des magasins. Quand on est fini, en fin nous sommes allés  au Louvre, je suis entrée avec la soeur de ma correspondante et elle, son père a resté dehors. Nous sommes entrées juste pour voir les plus intéressants oeuvres d'art: la Mona Lisa et la Venus de Milo. La premier, ce n'était pas comme je l'espérais, elle était super petit mais elle était jolie quand même. Une chose qui m'a surpris es qu'il y avait une file pour prendre une photo juste à côté de la Mona Lisa, même si je trouve ça un peu étrange et dénuée de sens puisque j'ai pris une très belle photo de l'oeuvre d'art sans faire la queue. La Venus de Milo était si belle aussi et il n'y avait pas autant de gens que dans l'autre. Après manger nous sommes allés nous se balader et faire de magasins aux Champs Elysées. Au fin d'eux nos avons visité le grand Arc de Triomphe . Pour finir,  notre voyage a la ville de l'amour, Paris, est terminé donc nous avons pris le bus et nous sommes rentrés à la maison. J'ai vraiment aimé ces trois jours là-bas.





En Yann, la Luna, la Cléo i jo vam agafar el bus que ens portaría al nostre destí, París, per la tarda. Després de 4 hores jo estava molt contenta de dir que per fi havíem arribat a la ciutat de l'amor, aquella nit vam anar al pis d'una amiga de la família anomenada Anne-Laure, que viu en un apartament a París, i que es pot veure la torre Eiffel des del seu balcó. Àlla sería on ens allotjariem els tres dies. El primer dia a París, vam visitar la Torre Eiffel i vam pujar fins al tercer pis. Van ser super boniques les vistes que vam poder veure des d'allà. Jo personalment ja havía anat a aquesta ciutat amb la meva família, però ja fa 4 anys d'aquest viatge i per tant no m'en recordava massa, no m'en recordava de lo bonic que és París. Després vam anar a visitar la catedral de Nôtre Dame, va ser una mica trist veure l'estat de la catedral ja que per una part va ser destruïda a causa de l'incendi que hi va haver el 15 d'abril del 2019. Més tard vam anar al Louvre, però com tots els dimarts el Museu està tancat no vam poder entrar-hi. Així que vam anar a visitar l'Assamblea Nacional. Al dia següent vam anar a visitar el conegut barri de Montmartre i poc després vam anar a la basílica de Sacré Coeur, que era súper bonica. Tot seguit vam anar a veure un dels cabarets més coneguts de París: Le Moulin Rouge. Va ser fascinant veure un cabaret perquè mai havia vist una cosa així.  Ja que a Espanya no hi ha molts cabarets. Aquella tarda, vam anar a les Galleries Lafayette, i vam pujar a la planta més alta per veure les vistes de tot el centre de la ciutat. Després vam anar a l'òpera de París i per acabar el dia vam anar al Panthenon i després vam menjar un deliciós sopar. Va ser un dia molt cansat, però vaig acabar a agrada molt bé. Després vam tornar a casa amb metro. Feiem casi tots els viatges en metro, i tots aquests eren molt divertits ja que tots quatre repetiem la veu automàtique que deia el nom de cada parada. Repetia dos vegades cada nom, i cada vegada de manera diferent, per això ens semblava tan gracias.

L'últim dia que em queda per explicar del nostre viatge a París va ser genial i super interessant tot. Per començar, la Luna, la Cléo i jo, vam anar de compres. Al acabar, ens vam dirigir cap al Louvre, i per fi vaig poder entrar amb la germana i la meva corresponent, el seu pare es va quedar fora ja que si no havia de pagar i per sort per nosaltres era gratis. Vam entrar només per veure les obres d'art més interessants: la Mona Lisa i la Venus de Milo. La primera no era com jo m'esperava, era super petita, però era molt bonica de totes maneres. Una cosa que em va sorprendre es que hi havia una cua bastant llarga per fer una foto just al costat de la Mona Lisa, tot i que em sembla una mica absurd i sense sentit ja que jo em vaig poder fer una foto amb l'obra d'art sense fer cua. La Venus de Milo era molt bonica també i d'altra banda no hi havia tantes persones com en l'altra. Després de dinar vam anar a passejar pels Champs Elysées. Per acabar vam anar a veure l'Arc de Triomph. Finalment, el nostre viatge a la ciutat de l'amor, París, va acabar així que vam agafar el bus i vam tornar cap a cas. Vam gaudir molt els tres dies allà.

Aquesta setmana ha estat una mica difícil i complicada afrontar-la ja que es  l'última que em queda allà. Serà l'última vegada que vaig a fer moltes coses que ja estic acostumada a fer aquí. Començaré a explicar que faig fer el diumenge. Vam anar a escalar amb la família nicaragüenca de la meva corresponent, però només amb el seu oncle i el seu cosina. Que són molt agradables. La seva cosina es diu Triana, i em cau molt bé i de vegades puc parlar espanyol amb ella. L'escalada va ser una altra cosa nova per a mi, jo mai ho havía fet, i em va encantar fer-ho, encara que vaig acabar amb les mans fetes pols i amb una mica de dolor. Dilluns vaig anar a classe i va ser una mica cansat de començar l'insitut una altra vegada després de les dues setmanes que havíem tingut de vacances. Vaig acabar a les cinc  però em vaig quedar una hora més per passar més temps amb la Lou, ja que aquella setmana era la última que passaría amb ella i la trobré molt a faltar. Al dia següent, també vaig acabar a les cinc i vaig arribar a casa amb la Cléo, aquests dies van ser una mica tristos ja que em començava a adonar que l'intercanvi s'està acabant. A més a més, la Cléo i jo, des del diumenge que estavem molt  preocupades per culpa del coronavirus ja que  potser l'intercanvi es cancel·la. Dimecres, al acabar les clases, vam anar amb la Gemma, la Neus, l'Inés, la Carla, l'Emma i les seves corresponents a Caen, això significa que era l'última sortida a aquella ciutat. Vam anar a menjar uns tacos i papes fregides. Poc després vam anar a Mad vintage, una botiga vintage que m'encanta per l'ambient  i per a tota la roba que hi ha. Després vam anar a menjar uns deliciosos creps i al arribar a casa vaig començar a fer la maleta. L'endemà, a la tarda, vam berenar tots junts acompanyats de la Madame Quenét, la professora organitzadora de l'intercanvi a França. Va ser molt emocionant perquè tothom va fer un petit resum o el que li ha semblat aquest intercanvi. Després de posar música, vam cantar i ballar, després vam fer una foto tots junts. Per acabar el dia vaig anar amb la meva família a jugar a bolos, va ser molt divertit. A més a més la Cléo i la Luna van fer dos strikes, però va acabar guanyant la mare i jo vaig quedar tercera.
L'últim dia d'institut va arribar i va ser super estrany, ja que era com subrealista que aquella vegada fos l'última que veuría a la meva amiga Lou, faria totes les classes en francès i anès a aquell insitut. Al final del dia vaig anar a acompanyar a la Lou al tramvia perquè havia d'anar a l'entrenament de Twirling, va ser un moment molt trist ja que jo no em volia separar d'ella. Poc després vaig tornar a casa de la Cléo amb autobús i em va dir que aniríem a sopar a casa de la Lisa, em va semblar una mica estrany que em digués això ja que abans m'havia dit que aniriem amb ella a la platja, doncs em vaig adonar que alguna cosa estava passant. Les meves amigues espanyoles també s'havien adonat que alguna cosa anava a succeir. Així que quan vam arribar a casa de la Lisa, vam estar parlant i vam posar una mica de música, poc després, algú va trucar a la porta de la casa. Eren la Jade i la Carla, després la Gemma, la Inès, la Neus i les franceses van arribar. Les nostres corresponents van preparar una festa sorpresa per a nosaltres. Va ser la millor manera de dir adéu a totes. Vam anar al soterrani de la casa i vam posar música, vam cantar i ballar fins a l'hora d'anar-nos. Ens ho vam passar totes super bé. A més a més em porto molt bé amb totes elles i són les millors per haver fet això per a nosaltres. Mai oblidaré tots els moments viscuts al seu costat.






Comentarios

Entradas populares de este blog

Le week-end rempli de choses amusants

ma correspondante, Cléo

La meilleur expérience